A kada jednom vozite quattro, nećete želeti da vozite ništa drugo. Zašto? Zato što ovaj pogon tako ubedljivo donosi snagu motora na put. Najsavremenija tehnologija quattro nudi dinamiku i sigurnost dok istovremeno pruža ekskluzivno, jedinstveno zadovoljstvo u vožnji. Audi sa quattro pogonom i dalje može bezbedno i lako da se kreće tamo gde vozila sa pogonom na dva točka više ne mogu – na primer na klizavim ili neasfaltiranim putevima.
Audi nudi quattro pogon u različitim verzijama prilagođenim svakom modelu. U kompakt seriji sa poprečno postavljenim motorom, na zadnju osovinu je montirano višepločasto kvačilo sa hidrauličnim aktiviranjem i elektronskim upravljanjem. U sportskom automobilu R8 sa srednjim motorom, kvačilo sa više ploča nalazi se na prednjoj osovini. Ovi aktivni sistemi raspoređuju sile promenljivo na obe osovine u zavisnosti od situacije u vožnji. Samoblokirajući središnji diferencijal, koji se koristi u mnogim Audijevim modelima sa uzdužnim motorom ugrađenim napred, je čisto mehanički zupčanik. Obično šalje pogonski moment na prednju i zadnju osovinu u odnosu 40:60. Sportski diferencijal na zadnjoj osovini dostupan je za neke vrhunske motore. Može aktivno da raspodeli obrtni moment između zadnjih točkova koristeći dva stepena superpozicije sa elektro-hidrauličnim kvačilom sa više ploča. U ekstremnim slučajevima, skoro sav obrtni moment ide na jedan točak – sistem gura automobil u krivinu, eliminišući nedovoljno upravljanje od samog starta.
Audi gura napred quattro tehnologiju već 40 godina. Sa preko osam miliona modela proizvedenih quattro tehnologijom, Audi je najuspešniji premium proizvođač vozila sa stalnim pogonom na sve točkove na svetu. Sa Audi lunar quattro, možda ćete uskoro biti na Mesecu. Sa quattro-om, Audi je postigao prekretnicu u istoriji automobila – 1980. nijedan drugi proizvođač nije mogao da ponudi brzi, lagani pogon na sva četiri točka za proizvodnju velikih serija.
Tehnologija je debitovala na Salonu automobila u Ženevi 1980. godine u takozvanom Ur-quattro. Audi je 1986. godine zamenio centralni diferencijal sa ručnom blokadom prve generacije sa Torsen diferencijalom, koji je mogao da raspodeli pogonski obrtni moment promenljivo, a 2005. usledio je prenos zupčanika sa asimetrično-dinamičkom osnovnom raspodelom sila. Do današnjeg dana, Audijevi samoblokirajući središnji diferencijali neprestano se dalje razvijaju i smatraju se merilom za vuču i dinamiku vožnje, dok su istovremeno veoma male težine. Pogon na sva četiri točka quattro je kamen temeljac na kome stoji Audi. Sada ga brend dodatno jača - novim modelima i novim tehnologijama. Quattro u elektrifikovanom pogonskom sklopu predstavlja potpuno novi koncept mobilnosti budućnosti.
Pogon na sva četiri točka quattro je kamen temeljac na kome stoji Audi. Sada ga brend dalje jača – novim modelima i novim tehnologijama. Quattro u elektrifikovanom pogonskom sklopu predstavlja potpuno novi koncept mobilnosti budućnosti. Audi je takođe proslavio brojne trijumfe u motosportu sa quattro tehnologijom. Bilans do tog trenutka: četiri titule u Svetskom šampionatu u reliju, šest pobeda u čuvenom usponu na Pajks Pik (SAD), jedna pobeda u američkoj TransAm seriji, dve DTM titule, jedanaest nacionalnih šampionata u super turing automobilima i jedan turistički automobil - Svetsko prvenstvo. Najnovija pobeda za quattro tehnologiju: Mattias Ekstrom i njegov privatni reli kros tim EKS osvojili su titule „Svetski šampion za vozače” i „Timski svetski šampion” u FIA Svetskom prvenstvu u reli krosu sa Audi S1 EKS RKS quattro na kraju novembra.